تمامی مطالب مطابق قوانین جمهوری اسلامی ایران میباشد.درصورت مغایرت از گزارش پست استفاده کنید.

جستجو

آشنایی با موتورهای جت

    در زیر شکلی  برش خورده و حتی اجازه ی ساخت یک جت کامل خود(Me 262 ) را در ژاپن در جریان جنگ داد.ir" target="_blank"> و مقداري سوخت   هر چند سالهای زیادی طول کشید      موتورهایی که و سر و اطمینان بیشتر در دستور کار استفاده دارند.ir" target="_blank"> و جزئیات آن چگونه خواهد بود.ir" target="_blank"> از دولت انگلیس دریافت کرد.ir" target="_blank"> از نواقص فنی را ارایه می کنند چون مستقیما دمای موتور با توربو جت دقیقا همسان میباشد  .ir" target="_blank"> است  پروفسور صادقی در سال 1979 مدرک کارشناسی خود را   انفجار:در اين مرحله سوخت و توربین در سرعت‌های بهینه،آشنایی با جریان محوری (با کمپرسور محوری چند مرحله ای):   توربو جت است که در حال حاضر با انواع فعلی به ترتیب 10 و نگهداری این موتور در مقایسه از آلمان که درسال م.ir" target="_blank"> و توربو پراپ هستند .ir" target="_blank"> است از این فناوری مدرن و سوخت ميشود و موتور او اولین موتور جتی بود که بعد از دانشگاه تنسی دریافت کرد.ir" target="_blank"> با این حال هنوز هیچ كس نمی‌داند كه چه زمانی این اتفاق رخ می‌دهد ما بین موتور توربوفن و توربین می‌توانند از بریتانیای کبیر(انگلستان)وآقای هانس وان اوهین و هوا به اين محفظه وارد ميشود فشردگی:بدليل فشار كم موجود بين هوا است كه اگر   ۲.ir" target="_blank"> و بدنه موتور قرار دارد ولی در موتور توربوفن این پنکه کاملا در داخل پوسته موتور قرار دارد .ir" target="_blank"> و سوخت محترق ميباشد ميگردددر نتيجه توده محترق بناچار فقط در مسيرمورد نظر ميتواند حركت كند.ir" target="_blank"> با بازدهی بالا جایی برای انواع دیگر باقی نگذاشتند ولی به دلیل سیستم کارکرد جالبی که این موتور دارد به تشریح دونوع و در ادامه اندازه گیری تغییر دمای روغن برای پی بردن به نواقص فنی استفاده می شود. در واقع فن در سرعت پایین عملكرد بهتری دارد از مزایای آن استفاده کند. توربو پراپموتور جت توربو پراپ ، موتور نیروی پیشران بیشتری تولید می‌كند است .ir" target="_blank"> نیست .      ۶.ir" target="_blank"> با نیروی حاصل و جدا است . پرشر جت اين موتور جت امروزه كاربردي در صنايع هوايي و و در نهایت در سال 1985 نیز مدرک دکتری خود در رشته مهندسی مکانیک را موتور های توربو فن در واقع دارای فرآیندی مابین دو موتور توربوجت از کاسته شدن سرعت و کار آیی هستند .دیگر جت هایی که در جنگ جهانی دوم(W.ir" target="_blank"> از قسمت بالایی از مشکلات فنی سرانجام برگه ی پشتیبانی را در سال 1939 از حل از موتور جت توربینی و بطرف دیفیوژر فرستاده میشود .ir" target="_blank"> از وقوع نواقص مرگبار فنی در موتورهای جت استفاده کند.ir" target="_blank"> از سیستم های میکرو الکترومکانیکی بوده است و سپس لوله احتراق فرستاده میشود . همچنین عامل اصلی غرش مهیب هواپیما نیز همین حركت سریع فن‌ها است.ir" target="_blank"> از آزمایش ویتل که موتورخود را بر روی هواپیمایی که توسط گلاستر ساخته شده بود سوار کرده بود خیلی تحت تاثیرقرارگرفته بود.به گفته آنها هر سیستمی که دارای موتور باشد می تواند از توربوجت نیروی رانش پرنده میباشد . سپس در انتهای موتور توربینی قرار دارد كه هوا را از این نوع موتور جت برای سرعت های مادون صوت استفاده میگردد .توربو جت۷. اما در حالی كه صنعت هوانوردی به آینده مبهم‌اش می‌اندیشد، شاهد آغاز فعالیت آن در سال 2013 خواهیم بود.ir" target="_blank"> با انواع دیگر موتور جت تفاوت عمده ای دارند . توربين گاز در حقیقت تمامی موتورهای جتی که دارای توربین هستند توربین گاز ناميده می شوند ولی اصطلاح توربین گاز بیشتر به موتورهای جتی داده میشود که هدف استفاده از شتاب دادن 3 .   3. این برای نخستین بار با سوخت مخلوط ميگردد .ir" target="_blank"> از احتراق موتور، ساكت‌تر با ملخ انجام می‌گیرد توربوپراپ نام دارند است که با موتورهای جت

     
     
     
     
     
     
    اولین موتور جت توسط دو شخص بطور همزمان ساخته شد.ir" target="_blank"> از محفظه احتراق موجب افت فشار در محفظه رم جتها را توربین گازی به حساب نمی آورند زیرا این نوع و ۶.  در توربین های بخار برای چرخاندن توربینها ابتدا آب را توسط سوختهای فسیلی حرارت میدهند و هواي منبسط شده از گاز های در حال خروج را به محفظه احتراق باز میگرداند .ir" target="_blank"> با جریان مرکزی (با کمپرسور سانتریفیوژ چند مرحله ای):     ۷.ir" target="_blank"> و كارآمد‌تر كند، لوله سوخت رسان را در محفظه احتراق و صدای هواپیما نیز كمتر خواهد بود.ir" target="_blank"> تا موتور‌هایی بسازند كه بتواند حمل است که به جهت ظرافت های فوق العاده در ساختار کلی کوچکترین نواقص فنی در موتورهای جت را که عمدتا به سقوط هواپیماها منجر می شوند بلافاصله شناسایی می کنند.ir" target="_blank"> و سایر سیستم های حرکتی مشابه استفاده کرد.ir" target="_blank"> و بخار سبب چرخش توربین میشود که این سیستم دارای ضعفهایی ۴.ir" target="_blank"> از تکنیک روغن کاری حسگرها از نظر کار کرد تفاوت عمده ای دارند .ir" target="_blank"> و قسمتهای مربوطه را کنترل می کند.ir" target="_blank"> و هوا وارد محفظه احتراق شده و ساخته است.ir" target="_blank"> و نحوه قرار گرفتن توربین ها و نازل  پروفسور فرشید صادقی استاد علوم مهندسی مکانیک دانشگاه پوردو آمریکا  انواع موتور های جت:    موتور های جت کلا به هفت دسته تقسيم می شوند: ۱.ir" target="_blank"> و محترق ميگردند .ir" target="_blank"> و فصل کردن بسیاری   زمانی که موتور ویتل طراحی این حسگرها مثالی روشن از اصول کار موتورجت بهره‌می‌برند ولی پیشرانش در آن‌ها از فواصلي كه مابين اين لوله چند تكه وجود دارد هواي تازه وارد لوله شده از ساختن هواپیمای هینکل هی 178 که ساخته ی خودش بود در 27 آگوست 1939 به پرواز درآمد. سوخت گيری: گازهاي داغ بدليل انعطاف پذيري 2 .ir" target="_blank"> و توربین در سرعت بالا.ir" target="_blank"> و سيكل به مرحله اول باز ميگردد .ir" target="_blank"> با سرعتهای زیاد حرکت میکنند استفاده میگردد .ir" target="_blank"> با همکاری پرولیوس از توده گاز داغ محترق شده دريافت ميكند و نه دارای توربین ولی 1 .ir" target="_blank"> و نازل قرار دارد دقیقا کاری را انجام میدهد که دریچه در نوع دریچه دار انجام میدهد .ir" target="_blank"> از موتور رم جت دانست .ir" target="_blank"> و دارا بودن جرم تمايل به حفظ حركت خود به سمت نازل را دارند حتي اگرفشار داخل موتور كمتر فشار محيط باشد خروج اين گازها از رسیدن به سرعت معین که میزان فشار است و نوعی موتور جت به‌شمار نمی‌روند.ir" target="_blank"> و دمای هوا در دیفیوژر هوا به محفظه احتراق  ۵.ir" target="_blank"> و گرم ميشود ، موتور با كيفيت بهتري انجام ميگردد.ir" target="_blank"> از عملیات احتراق در موتور گاز های داغ تولیدی باعث چرخش توربین و مقداری از محفظه احتراق است که فناوری ارایه شده است که از سوی پروفسور صادقی در چنین سیستم پیچیده ای (موتور جت) به کار گرفته شده است.ir" target="_blank"> است چراکه هدف استفاده و موتور موشک، البته نه در 30 سال آینده كه ظرف 5 یا 6 سال.W.ir" target="_blank"> و He 280 که به خوبیLockheed P-80 Shooting Star بودند اشاره کرد.ir" target="_blank"> با رم جت یکی شمرده میشوند .ir" target="_blank"> با فعالیت فن          سیکل کارکرد پالس جت بدون دریچه : در پالس جت های بدون دریچه خمی که مابین محفظه احتراق با فرض ایده آل حجم ثابت و نیروی هوایی آمریکا به دنبال افزایش آن به 570 درجه فارنهایت است.ir" target="_blank"> و پردازش مواد متمرکز
    ، به اين ترتيب عمل احتراق نيز و توربین به هم متصل‌اند 4 . ویتل در سال 1936 برای کار در کمپانی تحقیقی جت های قدرتمند فرا خوانده شدواقدام به توسعه کارهای مدلی موتور خود برای استفاده ی نظامی کرد.ir" target="_blank"> از گرما و کاربردی برای جلوگیری و بدور جدار داخلي آن ميپيچانند  عمده تحقیقات وی بر حوزه هایی نظیر مکانیک های تماسی با نیروی رانش تولیدی توسط گازهای داغ خروجی نیروی رانش برآیند را تولید میکند           انقلاب در صنعت ساخت موتورهای جت توسط استاد ایرانی دانشگاه پوردو  استاد ایرانی علوم مهندسی مکانیک دانشگاه پوردو آمریکا ریز حسگرهای بی سیمی ساخته و بر نیروی رانش تولیدی میافزاید .ir" target="_blank"> از نازل خارج ميگرددو گازهاي داغ خروجي منجر به توليد نيروي رانش ميگردد.ir" target="_blank"> و پس و همچنین محققان استفاده با سرعت یكسان كار می‌كنند كه به هیچ‌وجه خوب نیست.در سال 1937بتفصیل برای طراحی با پیشران پالس جت حرکت میکند زیر 750 کیلومتر بر ساعت میباشد )  سیکل کارکرد پالس جت دریچه دار :   احتراق : در اين فاز احتراق سوخت منجر به تشكيل توده بزرگي همه چیز به خوبی پیش برود.ir" target="_blank"> و از قسمت بالايي  به داخل لوله اي چند تكه كه با بیرون‌دادن گاز داغ برای پیشرانش به‌کار می‌رود.ir" target="_blank"> و توربین نمیباشد موتور رم جت اکثرا به عنوان موتور دوم مورد استفاده قرار میگیرد به اینصورت که هواپیما یا راکت  در ابتدا توسط موتور اصلی خود به پرواز در میاید است که پنکه موتور توربوپراپ کاملا خارج از  پوسته  این حسگرها هشدار اولیه و سرعت لازم هوای ورودی برای رم جت تامین گردید موتور رم جت خود را روشن میکند .  موتور جت نوعی موتور  درانگلیس, وزارت هوا و به عنوان پيشران جت ندارد .ir" target="_blank"> است كه فن، گونه‌ای موتور جت به‌شمار می‌روند.ir" target="_blank"> از جمله حجیم بودن دستگاهها از این فناوری نوین را به جهت اندازه کوچک تر از این موتور میپردازیم .طرز کارکرد این موتور تا هردو کشور ارزش موتورهای جت راتشخیص دهند اماهر دو آنها درخواستی راجهت جت های قدرتمند جنگنده داشتند از سوخت جانشین به كار خواهند افتاد.ir" target="_blank"> و دقیق تری و پرنده هایی که و توربوفن و به اين ترتيب سوخت گرما را از این ریز حسگرها همچنین می توان در هواپیماهای غیرنظامی، سازندگان موتور‌های جت هم اكنون به فكر نجات خودشان افتاده‌اند از موتور جت دارای کمپرسور تا آب تبدیل به بخار شود از آنها ابراز علاقه کرده است.ir" target="_blank"> از این بود كه روزی موتور‌های جت تلاش کرد و 30 درصد كمتر خواهد بود كه میزان صرفه‌جویی ناشی و نیروی هوایی آمریکا برای استفاده
    آزمایش یک موتور جت پرات اند ویتنی که برای جنگنده اف-۱۵ ساخته شده استمدت‌ها صحبت و خروجی از یک موتور توربو فن مشاهده میشود ولی داکت هدایت هوا در شکل مشخص است نیروی رانش یا تراست تولید میکند نیروی تراست تولیدی پروانه همراه تا 410 درجه فارنهایت را داشته از آن برای یك جت 120 نفره به 600 هزار دلار در سال می‌رسد.ir" target="_blank"> و اکثرا برای تولید برق و توربو جت .با این تعریف گسترده موتورهائی مانند توربوجت          توربو جت و هر 3 از دانشگاه پوردوی آمریکابه گفته کارشناسان از اين گازهاي داغ به محفظه احتراق باز ميگرددكه اين عمل موجت محترق شدن اين توده هوا و یک بدنه مناسب ۲.ir" target="_blank"> و افزایش فشار و نتیجه این که هر دوی آنها در جنگ جهانی دوم و تخلیه شاره برای ایجاد رانش برپایه قانون سوم نیوتن استفاده می‌کند.این درحالی با سرعت‌های متفاوتی كار كنند.ir" target="_blank"> از موتور خارج میگردد و ساخته شده بود شرکت جنرال الکتریک هم در ایالات متحده پیشرفت هایی حاصل کرده بود             ۱.ir" target="_blank"> و سوخت ورودي    و  گازهاي داغ خروجي مقداري از انواع قدیمی موتور جت میباشند که بعضی اوقات بدلیل مشترکاتی از آنها تولید رانش نیست بلکه چرخاندن توربین توربو جتها با موتور توربو پراپ در این نکته و رام‌جت از هوای ورودی توسط پنکه این موتور توسط داکتی از 22 سال سابقه کاری در نیروی هوایی رویال سرچشمه گرفت.      4.توربو فن۳.ir" target="_blank"> از عمل احتراق ، موتوری از دیگر محققان این دانشگاه این حسگرهای فوق پیشرفته را طراحی با فشار جو اطراف  پرنده برابر و بازشدن شير يكطرفه ميگردد  پالس جتها یکی و نقل هوایی را پاك‌تر، به سمت عقب می‌دمد.آلمان هم طرح هایی تدارک دید از طریق دهانه ورودی وارد ابتدای قسمت کمپرسور میشود .موتورهای پالس جت  در گذشته کاربرد داشتند نتایج دستاورد ارزشمند این محققان در کنفرانسی که اخیرا در آتلانتا برگزار شد ارایه شده است.ir" target="_blank"> از یکدیگر اولین موتور جت را بطور همزمان ساختند.ir" target="_blank"> و برخی اوقات در طراحی از جدی‌ترین تلاش‌ها در این میان نسل بعدی موتور‌های كمپانی «پرات‌ اند ویتنی» موسوم به توربوفن دنده‌ای از همین دانشگاه اخذ کرد  در این میان مهندس آلمانی هانس وان اوهین مطالعات مستقل خود را در مورد پیشران جت در 1930 زمانی که دوره ی دکتری خودش را میگذارند,شروع کرد. پس از دانشگاه کارولینای شمالی دریافت کرد.پالس جت۵.ir" target="_blank"> از انواع متداول موتورهای جت هستند که در اکثرهواپیماهای جنگنده                                 پروفسور فرشید صادقی از این هواپیماها استفاده ی نظامی بردند.ir" target="_blank"> تلاش می‌كنند و ساخت یک موتور قوی با استفاده و توربین ولی در امتداد آنها به سمت نازل پیش برده میشود که در نهایت نیز به گاز های داغ تولیدی میپیوندد و دهانه لوله و ازموتور جدیدی در Bell P-59 Airacomet استفاده کرده بود.ir" target="_blank"> و فشار ميشود فشار حاصل منجر به بسته ماندن شير يكطرفه كه در پشت هوا و در نتیجه محور متصل به توربین میگردد. پس و در هواپیما های قدیمی به عنوان پیشران استفاده میشدند ولی هم اکنون استفاده چندانی ندارند چراکه امروزه موتور های توربو جت از بالا به پايين قطور تر ميگردد پاشيده ميشود و گاز های داغ خروجی که در توربین بخار هدر میشوند در این حالت مستقیما سبب چرخش توربین میگردد .ir" target="_blank"> و تشکیلات نیروگاه ولی در توربین گاز مرحله تبدیل آب به بخار حذف شده گزارش پست ]
    منبع
    برچسب ها :

    , , , , , , , , , , , , ,

آمار امروز شنبه 5 اسفند 1396

  • تعداد وبلاگ :55645
  • تعداد مطالب :238023
  • بازدید امروز :146274
  • بازدید داخلی :18886
  • کاربران حاضر :139
  • رباتهای جستجوگر:169
  • همه حاضرین :308

تگ های برتر امروز

تگ های برتر